Comunicat sobre el desacord entre JxSí i la CUP per formar govern

3-01-2016

Solidaritat Catalana per la Independència alerta del risc d’estroncament del procés polític i popular que ens havia de dur a la Independència. Aquest procés, que va ser avalat per les urnes en la victòria del 27S, no ha de ser víctima d’estratègies partidistes que no avantposen com a primer objectiu la independència.

Malauradament, el desacord entre la CUP i JxSí per formar govern, obre escenaris incerts amb la caiguda probable en una espiral de crítiques i retrets que poden afeblir la unitat i les sinèrgies assolides aquests darrers anys. Caldrà doncs una reflexió serena, una anàlisi de la situació i un canvi d’estratègia que en primer lloc atorgui a la consecució de la independència, la prioritat absoluta en els fulls de ruta dels partits sobiranistes. I en segon lloc, mantingui els ponts creats dins la societat catalana per a seguir tenint un ampli suport popular i transversal. Si finalment es repeteixen eleccions al març, és doncs fonamental bastir una nova candidatura unitària amb un inequívoc punt principal del programa: la DUI, única via per assolir la Independència. Solidaritat esmerçarà els seus esforços i recursos per fer-ho possible.

Executiva de Solidaritat Catalana per la independència

Publicacions relacionades: Comunicat sobre l'acord JUNTS-PSOE Comunicat sobre la dissolució de l'Assemblea de Representants Comunicat de SI sobre les eleccions espanyoles Roger San Millán és entrevsitat a 'Espais de diumenge' Comunicat en motiu de la Diada Nacional 2022 Comunicat sobre els primers sis mesos de l'Acord de Govern entre ERC i Junts Comunicat sobre l'acord de govern entre Esquerra i Junts per Catalunya Entrevista a Josep Gonzàlez i Gil, exalcalde de Rasquera de Solidaritat Els adherits aproven que SI formi part del Consell de Govern ampliat del Consell per la República Comunicat envers el COVID-19 i les decisions preses pel Gobierno