Comunicat sobre el Referèndum

4-06-2017

El referèndum d’autodeterminació ha esdevingut un compromís de tots els partits i entitats independentistes i és també la pedra de toc de la voluntat dels nostres governants per complir el mandat popular emanat tant el 9N com el 27S.

Un Referèndum d’Autodeterminació s’ajusta a la legalitat internacional i és escrupolosament democràtic. A més a més, tenint com té el suport majoritari del poble de Catalunya, amb majoria absoluta de partits sobiranistes al Parlament i un govern independentista, no hi ha cap motiu pel qual no es pugui dur a terme. La posició definitiva de la comunitat internacional només serà presa davant dels fets consumats. L’Estat espanyol no té la força policial necessària per aturar físicament el referèndum i ni molt menys l’autoritat moral, política o internacional per a fer-ho. Per tant, des de totes les entitats i partits hem de comptar que aquest referèndum serà o és una realitat i fer campanya des d’aquest mateix moment per a demanar el Sí a la Independència.

L’Estat espanyol és conscient de la seva feblesa de fons i usa tots els seus recursos al seu abast per aturar-ho. Pressió als actors internacionals, desinformació, por, amenaces però també oferiments velats de terceres vies o negociacions interminables i de resultat conegut: el no-res. És per això que hem d’estar alerta als cants de sirena d’un “diàleg” viciat d’origen i sense contingut real. L’Estat espanyol mai pactarà res que permeti alliberar Catalunya del seu jou i espoli. La via unilateral és l’única possible. Pot canviar el mètode, un referèndum, una declaració, però som els catalans, únicament nosaltres, qui tenim el poder, la responsabilitat i el deure de decidir el nostre futur.

La tasca del procés encetat no acaba però només en el Referèndum. El mandat de la nació no és només escoltar el que volem sinó aplicar-ne el resultat efectivament i sense cap dilació. En cas de victòria del Sí, això ha d’implicar immediatament la Declaració d’Independència per part d’aquest govern i aquest Parlament.

Des de Solidaritat hem mostrat reiteradament la nostra disposició a participar en les diverses cimeres pel referèndum. Farem tots els esforços per ajudar en la campanya del Sí per aquest referèndum i tots haurem d’estar disposats a prendre decisions de país en cas necessari. Milions de catalans s’han manifestat, han votat i han treballat durament per aconseguir la independència. Prou orgullosos ens n’hem de sentir tots. Però ara és el torn del Govern i del Parlament d’organitzar i fer un referèndum i aplicar-ne el resultat. Estem convençuts que tot el poble català els acompanyarà en els moments més decisius d’aquest procés, que ha d’arribar a la seva fi, a la independència de la nostra nació.

Executiva Nacional de Solidaritat Catalana per la Independència

Publicacions relacionades: Comunicat sobre l'acord JUNTS-PSOE Comunicat sobre la dissolució de l'Assemblea de Representants Comunicat de SI sobre les eleccions espanyoles Comunicat en motiu de la Diada Nacional 2022 Comunicat sobre els primers sis mesos de l'Acord de Govern entre ERC i Junts Comunicat sobre l'acord de govern entre Esquerra i Junts per Catalunya Comunicat envers el COVID-19 i les decisions preses pel Gobierno Comunicat sobre l'acord ERC-PSOE Comunicat sobre la sentència contra els ostatges polítics Comunicat envers les eleccions espanyoles del 28A